Tuesday, October 20, 2009

Bila rasaku ini rasamu. Yeahh!

lagu itu best bukan? jangan tanya saya coz saya tak pernah dengar pun lagu tu. maybe pernah, tapi ingat-ingat lupa. maaf. haha. tadi aku pergi sekolah macam biasa, bangun pagi then siap-siap and buat apa yang patut. biasalahkan, pelajar macam aku memang semangat sangat bangun pepagi. turun katil, cari tuala dalam keadaan yang agak annoying and mandi. pagi-pagi masa untuk mandi memang tak macam biasa. kalau biasa, dalam sejam or 2jam baru mencukupi. tapi untuk ke sekolah, dalam setengah jam dah okay. ahh, aku memang tak puas mandi macam tu. yela, nak berangan lagi, jumpa Changmin, mana nak sempatnya. (^^")

then pergi kesekolah. yeayy, aku bertugas hari ni as a pengawas. first time tapi still under control pengawas lain. kira macam orentasi la jugak. masuk kelas paling best. rindu bangat deyh sama mereka. yeahh, menipu memang hebat rasanya. cuba ok. haha. addmath, first subjek yang paling aku suka even tak pernah or takkan? emm, dapat A. oh tidak, aku tak boleh pikir gitu, aku nak A jugak whatever it is. Rishi, sudikah awak berkawan dengan saya next year? saya harap awak terima. thank you Rishi. hahahahah. (^____^)

masa addmath, cikgu telah mengungkit satu perkara yang saya memang agak dari awal akan terbit dari mulut cikgu yang manis itu. tahu apa dia? mestilah. haha. pasal pakat-pakat tak pergi sekolah ramai-ramai tu. ahh, maafkan saya cikgu. janji tak buat lagi. aku berkata dalam hati dengan harapan cikgu faham ketika muka seposen saya dan rakan-rakan keluar. ish memang jahat. SPM nak dekat, sumpah lepas ni saya datang sekolah selalu. InsyaAllah! :)

lepas itu kimia, macam biasa saja time ni. semua concentrade. bagus kawan-kawan. nanti cerita kat saya apa cikgu ajar coz masa tu saya busy buat benda lain. hey ira, bila nak berubah? adoii. teruk macam babun kau ni. huh. masa tu actually busy buat bahasa melayu punya homework. awak-awak sekalian, saya paling takut dengan cikgu BM. tak tahu kenapa. tapi maybe coz dia rapat dengan mak saya. kang tak pasal-pasal dia mengadu kat mak saya, tak ke harek nanti? hmm.

Bm. yeahh, paham sudah bukan. beliau masuk and berkata, Bahagia dulu, susah kemudian. ayat yang TERLALU biasa kami dengar. terasa sangat ayat tu kalau beliau cakap. bagi salam and duduk dan latihan yang beliau bagi kena ada hantar meja sekarang. yess, ayat Bahagia dulu, susah kemudian ditujukan untuk para-para sasterawan yang tak siap homework. katanya, ok tadi bahagia, sekarang siapa yang tak siap buat pembetulan 5 kali untuk setiap soalan. selagi tak siap, tak boleh balik. ayat tu memang ditakuti oleh setiap pelajar sekarang. Cikgu, saya nak balik nak balik. kata laila dalam hati. haha.

gila betul. haa, siapkan lah kau sampai lebam. aku? tersenyum lebar sebab sudah siap dengan bantuan kawan-kawan yang sememangnya menyayangi saya. haha. sebenarnya tak pun, cikgu saja nak gertak, eh cikgu ni, dah pandai ek. hee. bincang semua soalan and buat pembetulan. satu kali saja then boleh balik. yess, dengan semangat wajar nak balik, semua siapkan dengan pantas tanpa berpaling ke kiri dan ke kanan. yeah, mereka memang hebat dan aku pula hebat dalam menipu. haha.

eh, story gempak. cikgu BM pun marah geng-geng ponteng hari tu. yeahh, tindakan disiplin akan dikenakan kalau kami buat lagi. GILA nak buat lagi? takde kerja. cukupla kena perli dengan cikgu-cikgu yang mengajar. kang masuk cikgu disiplin, lagi PANAS telinga ni. tak sanggup den. haha.

the end of the story. memang, kami terasa apa yang cikgu katakan terhadap kami. sumpah tak buat lagi. haha. berani kau gelak lagi eh? huh. saya terasa, dia terasa, kami semua terasa. jom belajar gila-gila nanti semua cikgu sayang kita sampai tak lepas langsung mata diorang dari kami. aiyoooo, mahu mati? hahahha. ;)

No comments: