Friday, October 9, 2009

lepak, masalah.

Semua orang ada masalah bukan? aku pun tak pernah lari dari masalah. tapi aku percaya, Allah tak kan bagi masalah yang tak tercapai dek akal kita untuk berfikir. kita as hamba yang punya akal, harus bijak mencari penyelesaiannya.

macam situasi aku sekarang, pelajar adalah antara manusia-manusia yang paling banyak masalah. mereka terlalu terdorong pada dunia luar. mereka lebih gemar bergaul dengan orang tak tentu arah, melepak and so on yang bagi aku agak membuang masa dan duit. ok, serius aku cakap, aku tak suka lepak. aku suka something yang if aku buat, aku dapat keuntungan or kepuasan. tapi bukan dengan cara habiskan duit pergi joli sana-sini. itu bukan cara aku. and sebab itu, aku percaya yang melepak itu satu masalah.


nak keluar dengan kawan? eh, boleh. siapa kata tak boleh? tapi bukan selalu. setakat nak pergi tengok wayang, apa ke hal lah sangat. tapi berpada-pada lah. jangan la selalu sangat. aku tak kaya macam anda-anda sekalian yang boleh diajak keluar bila-bila masa saja. memanglah, keluar tengok-tengok saja. tapi aku tak boleh, aku bukan jenis keluar rumah tanpa duit. aku tak boleh hidup tanpa duit. kalau keluar tanpa duit, rasa macam spirit nak keluar hilang serta-merta. even nak keluar jumpa kawan depan rumah pun, aku bawa duit. ehh, manalah tahu kot-kot dia datang minta hutang? tak ke harek namanya itu? haha! (^_____^)

tapi kadang-kadang tak juga coz bagi aku, duduk rumah lagi best dari keluar. entahlah, maybe aku sayang sangat kot dekat rumah aku yang agak cantik dipandang oleh aku sorang ni. betul, my adik beradik yang lain pun suka lepak rumah saja. bagi kami, rumah itu memang betul-betul macam syurga. dekat rumah, ada macam-macam. even tak perfect and cantik macam rumah orang lain, but still, it looks perfectly heaven to me. ok, memang betullah kata orang yang masalah-masalah sosial berlaku sekarang berpunca dari rumah, family. tapikan, kalau kita tak buat masalah, takkan lah masalah itu nak datang tiba-tiba kan? pandai-pandai lah jaga diri. masalah takkan datang kalau kita tak cari masalah itu. itu yang pasti. semuanya berlaku dari diri kita sendiri juga. kan kan? :)

so, conclusionnya disini, aku minta maaf sesangat kat kawan-kawan yang pernah ajak keluar tapi ditolak lamarannya. aku bukan tak nak join, tapi aku fikirkan duit poket yang tak pernah cukup-cukup, rumah yang terlalu hebat daya magnetnya and macam-macam lagi. ada jodoh, kita keluar. aku tak jahat sangat sampai tak nak jumpa and lepak sama korang langsung. okay? ily.

the end.

*tapi lepak macam ini bagus. baik untuk otak but not for eyes. haha ^^

bye! :)

No comments: