Sunday, October 25, 2009

yang perlu dipupuk.

hye guys :) now pukul 12.05 pagi. mata masih tenang tanpa sebarang godaan dari si syaitan untuk tidur. exam makin dekat dan dekat. ya, hanya ada lagi kurang 24 jam untuk aku membaca, penuhkan ilmu didada untuk dibawa ke dewan periksa. huh, malang rasa hati jika tidak lulus untuk ujian kali ini. dambaan hati, inginkan 6A. ya, itu hanya angan-anganku. jiwa kacau, buntu memikirnya. terlalu sukar rasanya. tapi, demi melihat prestasiku, ku kuatkan jiwa, iman dan semangatku untuk terus belajar mencapai impian yang tinggi itu.

aku berusaha. membaca apa yang patut. menghafal dan menghafaz, aku tidak tahu bezanya. tapi itu yang ku lakukan hari demi hari. walaupun hanya sedikit yang menusuk kehati dan ingatanku, ku berharap suatu keajaiban berlaku jua nanti. bukan terlalu mengharap yang tidak pasti, tetapi berusaha. Ya Allah, kuatkanlah ingatan dalam ujian kali ini. tidak ku pinta lebih, hanya keredhaanmu ku pohon agar jiwaku tidak buntu dan kacau. semoga setiap jawapanku memberi walaupun sedikit, markah yang dapat membantu kertas ujianku nanti. InsyaAllah. :)

dan KEKUATAN untuk TERUS belajar yang berterusan. ku akui, aku bukanlah manusia yang kamil. ku juga seperti mereka-mereka yang hidup menumpang di dunia ini. selalu melakukan kesalahan. study lebih penting sekarang. aku tidak mahu hampakan harapan keluarga. antara sebab utama ku ada di dunia. mencapai pencapaian yang tidak di duga. sangat berharap.

ADDMATHS, PHYSICS, CHEMIS, ACCOUNT. matapelajaran yang menakutkanku. sungguh. tidak pernah ku mendapat keputusan yang baik untuk matapelajaran ini. oleh itu, ujian kali ini menjadi aim ku. C pun sudah cukup untuk membuat ku tersenyum lebar. InsyaAllah, akan ku tingkatkan lagi pada tahun hadapan. untuk SPM yang bakal menemuiku tahun hadapan. sebentar tadi, telah ku baca satu buku anak laut itu. bukan semua sebenarnya, tapi yang telah cikgu target untuk masuk. aku sedih. aku terlambat untuk memahami cerita-cerita yang ada dalam buku itu. menarik. tertarik. aku menangis. mungkin emosi. entahlah...

2 comments:

Laila Nadia said...

ayat tak boleh blah!
huhu..
like mum, like daughter!

layla said...

HAHA. tahu takpe ngah! HAHA ;))