Saturday, December 5, 2009

Kampungku, duniaku..

  • Balik kampung kali ni macam pelik sikit coz naik bas balik kampung. Ni semua gara-gara tiket bas yang dah sold out gila. Mak aku cakap, ni mesti penyokong Kelantan yang punya kerja. Yela, datang kL semata-mata nak tengok final Piala Malaysia live punya. Habis tiket. Selamatlah kita semua geng. Red warrior team. HAHA. Even Kalah, semangat kami tetap tinggi. Eh Yeke? Aku sokong MU la. HAHA. Tiba-tiba.
  • Dalam 5 jam kot dok dalam bas tu. Panas my butt you! HAHA. Bak kata orang, kalau letak telor, dah masak kot. Aku pening-pening dalam bas. Maybe sebab dah lama tak naik bas kot or mabuk jalan. Aish, I biasa naik flight je. HAHA. Berangan lebih. Tengok awan dari dekat pun tak pernah. Kesian tahu. Ish!
  • Sepanjang kat sana so far so good la. Semuanya cun saja! haha. Tetiba terasa nak nyanyi. Okla tuh. Suara gua lebih kurang je dengan Dato' CT T__T Huu, Sila bayangkan sekarang.
  • Sambut Hari Raya Aidiladha dengan semua family memang best. Dah berapa tahun tah, asyik sambut kat kL jeh. Tak meriah langsung. Macam takde pape. So, bila ada peluang sambut kat kampung, rasa macam dunia ni ana yang punyalah wa cakap lu. Mama aku cakap, next year takleh balik dah, ada orang nak SPM. Siapa tu? Aish. Kesian sama dia takleh sambut raya, kan? Hmm. Menangis jap. Terasalah wok!
  • Kenduri macam biasa diadakan dikampung aku. Sedara aku memang suka bab-bab kenduri ni. Semangat betul. Sampai aku pun penat tengok semangat dorang. Apa boleh buat? Aku sokong dari belakang je. Aku tolong kupas bawang and so on yang bagi aku and sesiapa yang memang tak pro kat dapur biasa buat. Huh, 0kla tu gua mengaku! Dari kaw! Ish.
  • Menu paling best ; Sup daging, ikan keli. Paling hot babe. Aku 'macam' tamak jeh nak makan semua hari tu. HAHA. Tapi tak pun, MALU oh! Ngan fmily sendiri pun aku malu tahu. Lagi-lagi dengan sedara, aish. Tak tenang duduk langsung. Cehh! HAHA.
  • Anyway, picture-picturenya nanti aku upload. Next time. Bukan next time, kejap lagi. Nak upload kat sini sangat menyusahkan hidup aku yang memang dah susah ni. Check it out yah!
  • Rest sekejap.

No comments: